Click for Brisbane, Queensland Forecast

donderdag 23 september 2010

Werk zoeken

Werk zoeken.... stressvol.... maar:
Rim is nu net begonnen in de bouw!!Via via heeft ie een man gevonden die wel iemand kon gebruiken.Heb hem net ff gesproken en hij zei dat het allemaal beetje wazig was.Rommelig.Hij heeft nog steeds de "baas"niet gezien/gesproken, wel al een safety instruction gehad en is er wel al achter dat de bouw mannen een soort van Gordon Ramsey's zijn hahahaha
Hoelang deze klus zal zijn weet ie dus nog allemaal niet,maar de bouwplaats is erg groot...( 2 minuten vanuit ons huis!! Das ff wat anders dan vanuit V'hoven naar Amsterdam moeten rijden elke dag he )
In Australie is het heel normaal om iemand aan te nemen voor zolang er werk is. Een echt vaste baan is hier niet zo vanzelfsprekend als in NL.
Maar dat hij nu al aan het werk is, is erg mooi, en snel.Het 3e telefoontje was dus meteen raak.

Ik ben er nog niet uit, welk werk ik zou willen/kunnen doen, maar aangezien er vaak advertenties zijn voor receptioniste, zal het misschien toch zoiets worden. Ben alleen zelf niet overtuigd dat dat zal gaan lukken omdat mijn Engels nog niet receptioniste waardig is. Dus we zullen zien hoe het verloopt met solliciteren. Bij de Australian Zoo hebben ze mijn CV al binnen... daar zou ik echt graag werken, maar er zijn geen vacatures waar ik op kan reageren, dus het is een open sollicitatie.

Hier nog wat foto's van wat we de laatste tijd hebben gedaan/ gezien
Het strand ... op 2 minuutjes vanaf ons appartementje!!

Pamela eat your heart out, dit zijn onze strand wachten.
Foto gemaakt door onze 1e overseas logee Pieter Pan, die maakte net op het juiste moment deze leuke foto.
Onze oranje leeuw beschermt onze auto ;o)
Mooi gebied hier in de buurt, Buderim forest park.
Pieter Pan en Ziggy, sissy's op slippers...
Zo....die is groot!
Gaaf he!Deze schat zagen we in Noosa National Park. Cute koala isnt he!
Jongetje speelt in het regenwoud voor Tarzan
De Pacific is veel mooier dan de Noordzee toch?
Bush kip ( grappig soort kalkoen, die je overal ziet, zelfs in de stad ) wordt aangevallen door peuter... :o)

Ik hoopte nog wat meer foto's te plaatsen, maar die zullen een volgende keer volgen want we hebben ontzettend problemen met onze internet verbinding. Hoop dat het snel opgelost zal worden.
 

 

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi lievertjes,

Fijn te horen dat Ziggy werk heeft gevonden nu jij nog en het plaatje is rond.
Wat ziet het er daar weer fantastisch uit en wat zal ons patje jaloers zijn op de mooie strandwachters....allemaal dikke knuffels van mij en tot....ooit love you!!!!!! kusjes van ons Tieske!!!

eef zei

hey luitjes,
oooooo wat ist daar mooi! hiero is alles tegenwoordig grauw en grijs buiten tenminste als je zover kunt kijken soms ist een groot regengordijn.
groetjes Eef
enne kei leuk om jullie site te lezen.

Anoniem zei

Gefeliciteerd Zimkey, with your first job!
Niet te snel werken op die bouwplaats hè? Uren sparen! Zolang mogelijk die klus rekken! :-) Maakt er maar een jaren klus van. ;-P
Hey Inkey! Is strandwacht niet iets voor jou? Af en toe een haai wegjagen zou je toch wel kennen?
Owjah, ik had Rimkey nog wat foto's opgestuurd van de Dwarfsz optreden in Burgers, maar die werden gebounced door een te laag MB in zijn mailbox, dus zal ik ze 1 per 1 opsturen? Een paar dan maar hè?
Jullie foto's zien er goed uit, het weer en de omgeving, eggwel!! Hier is de herfst begonnen, s'avonds mistig en koel. De eerste gele bladeren zijn al te zien. De lichttherapielampen vliegen al over de toonbank :-)
Groetjens, Bert-Jan

Anoniem zei

Skonmoederke zegt
Ik kan niet mailen,dus maar op deze manier.
Geweldig zo snel aan 't werk,en zo dicht bij huis.Leuke foro's ook.En Ing jou lukt het ook
wel snel,maar geniet nog maar ff.
Nou tot skypes Hele dikke Kus voor jullie
kusssssssss

Anoniem zei

He hier lukt het wel,misschien nu mailen niet lukt.Wat fijn zo snel en dichtbij huis weer aan het werk.Ing geniet nog maar ff,werken kan nog lang genoeg,ook leuke foto"s weer.Rim geef ze van katoen(DE COLLEGA'S)je moet toch ook een bietje kunnen kwallen toch?Nou tot skypes weer
Hele dikke kus van skon en moederke.xxxxxxx

Anoniem zei

hoi stelletje (piep) daar, fijn te lezen dat Rim zo dicht bij werk heeft en dat jij daar ook zo een baantje vindt Ing, want da lukt je echt wel! wij zijn weer terug uit Tirol, het was echt heel relaxt maar ons huis is nu een bouwput want de klusjesman is bezig en nu logeren we bij oma Diny zolang haha. Het babykamertje is bijna klaar, en als we weer kunnen skypen binnen zul je zien dat het anders is.. mooier ! Ik vond ons pap z'n Nissan mooier dan de jullie....hahahaha Nissan Micra rules oh nee Nissan Padvinder rules... Nou tjuss aus veldhoven en van de week skijpen we! we keep in touch with sms BYE! Erwin en Sabine

Anoniem zei

Wie gaat er nou werken tijdens zijn vakantie :o)
Maar wel fijn om te lezen dat het zo snel gegaan is en hopelijk is voor langere tijd...en lachen die foto's met Pieter, zie ik die na jaren ook eindelijk weer eens een keertje :o)
En wat de baywatchers betreft...ik kies toch die rechtse met het lekkerste kontje...heeft ze in ieder geval iets wat Rim en ik ook hebben hè Ing...hahahahaha
Nou, dat was weer wat flauw gezever vanuit een donker, koud en druilerig Eindhoven en tot een volgende keer maar weer, hopelijk binnenkort weer een keertje op msn ;o)

Hele dikke kus en knuffel Patje XXX

Anoniem zei

hai friends

ik geniet elke keer maar weer van je verhaaltjes en fotos.het is echt heel mooi maar ik kan er wel mee leven want in suriname is het net zo prachtig dus ik ben wel wat gewend.maar nederland is ook goed hoor om geld te verdienen.
ik mail gauw weer/bye bye
rosita