Click for Brisbane, Queensland Forecast

woensdag 4 april 2012

Duikweekend Straddie

Het zal onderhand wel irritant worden voor jullie om te lezen wat voor leuke weekenden we altijd hebben...maar ja, ut is zo!
En door de week is het altijd een beetje standaard, werken en strand enzo...niks bijzonders.
Maar dit weekend was wel weer heel bijzonder! Vooral voor Rimko!
Van links naar rechts; Mark, Annemiek, Patrik en Rimmy
We zijn met onze Brissie vriendjes Mark en Annemiek naar Stradbroke Island gegaan om te duiken.
Vorig jaar waren we hier ook geweest, maar toen zijn we alleen even mee gaan snorkelen en voor de rest op het (ei)land gebleven.
Dit was voor Rimko nu zijn eerste duik na zijn duikdiploma Padi te hebben gehaald.
Mark en Annemiek zijn ervaren duikers, Mark is divemaster en Annemiek reddingsduiker, dus zij zouden gaan buddy-en ( dit betekend dat je bij elkaar blijft onder water en elkaar in de gaten houdt ) met Rimko en Patrik, hun Zwitserse vriend die met zijn vrouw op vakantie was hier in Oz.
Vrijdagmiddag zijn we naar Cleveland gegaan, eerst ff pizzaatje gegeten met zun alle (ikke ff een allergische reactie opgelopen,maar gelukkig alleen een dikke lip gekregen hahaha) en toen de ferry op naar het mooie Stradbroke Island.
Daar logeerde we in het huis van Ken, die duiktrips organiseerd en de kaptein van het bootje is.
S'morgens moesten de duikers al vroeg op, want om 7 uur vertrok Ken met de 4wdrive met de boot op de aanhanger.
Ik was samen met Isabel, de vrouw van Patrik, achter gebleven omdat wij niet duiken. Wij zouden kunnen uitslapen ( was het niet voor de herrie die de duikers maken en de kraaien die zaten te kloten ) en dan zouden wij de lunch voorbereiden want ze zouden wel honger hebben als ze terug kwamen na een uur of 4.
Wij zijn even het eiland gaan bekijken, en toen naar het strand gegaan om ze op te wachten als ze aan kwamen varen.
super mooi eiland,super mooi water, heel helder en turkois
Ze waren naar Flatrock gevaren en hebben daar 2 duiken gemaakt. Ik hoorde achteraf dat de bootrit erg wild was en door de golven was een man zelfs de lucht in gevlogen en heel rot op zijn rug terecht gekomen.Hij kon de rest van de dagen alleen maar heel moeilijk lopen... Die is ook nog eens zijn duikcomputer kwijt geraakt (overboord) en door de golven was het , zoals Annemieke zo grappig omschreef op haar Facebook " a nice barf fest " geworden!
Daar zijn ze weer....maar...

Ah poepetje,whats gebeurt?! Je kijkt niet blij.....
Rim was zo gefocust op het duiken, dat  ie even vergeten was te denken aan het feit dat ie wel eens zeeziek wordt..... Mark had m nog wel 1 Kwell pilletje gegeven tegen zeeziekte,maar het had niet geholpen.
Mark vertelde me, dat er wel 5 mensen ziek zijn geworden ( ben ik ff blij dat ik niet mee was gegaan om te snorkelen!!! )
Rimko had pech dat het harnas ( ik ken al die duik termen niet zo goed ) hem niet goed paste. Op de boot moest er daarom nog wat aangepast worden en van vest/ademapparaat gewisseld worden. Door de golven is dit natuurlijk niet relaxt gegaan. Rimko heeft te lang op de boot gestaan en dat gehaffel aan hem heeft ook niet geholpen. Dus werd hij al snel ziek en ging ie de vissen voeren. Helaas is het met Rimko meestal niet over na 1 keer.....en heeft hij heel de tijd lopen overgeven. Ocherme!
Uiteindelijk zijn ze toch het water in kunnen gaan en ging Rim met Mark als buddy naar beneden.
Mark had al eens gezegd dat je best door zo'n ademapparaat kunt heen kotsen als het moest....(tja sorry ik ken het niet leuker maken) maar hij had het nog nooit meegemaakt. Dus dat was ook ff schrikken voor Mark toen Rimko het liet zien!!
Heel erg genoten heeft Rim dus niet van die duik, en dat terwijl het water maar liefst 25 meter visability had, en dat is wel bijzonder! De rest van de duik, heeft Rimko aan de boot gehangen,hij kon niet eens in de boot blijven, dat was te erg voor hem. En 4 anderen hingen ook over de boot vissen te voeren. Ik heb nog niet gehoord van de rest dat het waar is dat de vissen daar masaal op af komen hahahaha
Toch vind ik mijn mannetje erg stoer.Hij is niet in paniek geraakt onder water.En niet verzopen. Hij is na terug komst op het eiland lekker gaan slapen ( 3 uurtjes bijna ) en toen ik hem wakker maakte ging het redelijk goed. Pffff ikke blij! Annemiek vroeg heel lief of ze een boterham voor hem moest maken, en heel verrast was ik toen Rim zei,"ah ja, als je dat wil doen, graag!"
S'middags zijn we zelfs ook nog over het eiland gaan 4wdriven met onze en 2 andere auto's om het eiland een beetje te bekijken.En dat ging ook goed voor Rimko. Hij reed wel zelf,dat scheelt.
is toch zo'n mooi eiland!
Ik was best bang dat Rimko,na deze ervaring misschien helemaal niet meer wilde duiken, dus ik was heel blij dat ie de volgende dag toch gewoon weer mee ging! Met deze keer 2 Kwells pilletjes in zijn buik :-)  Ze dachten niet dat de zee veel rustiger zou zijn,dus ik vond het echt stoer dat Rim het toch weer aandurfde. Isabel en ik waren dus heel benieuwd hoe ze deze keer van de boot zouden komen.
Wij stonden ze weer op te wachten, nadat we zelf een heerlijk ochtendje aan het strand hadden door gebracht ( waarom willen die lui toch allemaal zo diep in het water?!) en keken vooral naar de gezichten van onze mannen.....
en en en???
the OKEEE sign!! ( dit geldt niet voor zij kapsel )


Hahahaha das duidelijk!! Rimmy was blij,de duiken waren heel leuk geweest en niemand ziek deze keer. De boottocht was niet zo wild en Rim had deze keer gezorgd dat ie rap het water in was.
Rimko zei dat het heel mooi was, en het leek alsof je in een aquarium dook,zoveel mooie gekleurden vissen,verschillende haaien ( het lieve soort...) en koraal. Ik moet nodig een goeie camera voor hem kopen zodat ik het ook een beetje kan zien :-)
He he, dus er volgen vast nog veel meer van deze leuke uitstapjes! Ikke veilig aan wal,Rimmy met Mark en Annemiek in het water:
zotteke
 Nog even wat fotookes bij plakken van de rest van ons weekend, Stradbroke was vrijd/zater en zondag en toen hadden we nog ons gewone weekend vrij op maan en dinsdag. We hadden Sandra en Jeroen op bezoek en zijn een wandeling gaan maken bij Broken Head (dorpje in de buurt van Byron Bay) :
Tis even wat moeite,door hoog water je kleren droog zien te houden....
....maar dan krijg je er wel een prive strand voor terug! Heerlijk!
Tja, heel vervelend ;-)
Warme zonnige groetjes voor al onze vriendjes en familie in Nederland! xxxxx Ing en Rim

9 opmerkingen:

Anoniem zei

He hallo zeeman
ja das pech zeeziek,maar ga daar ook
maar een curses voor volgen ha ha.
maar verder een te gek weekend toch?
en wat een mooie plaatjes weer,geniet
er maar van.
Veel liefs uit zeelandia xxxx

Anoniem zei

Nou, omdat jullie zo aandringen zal ik toch ook hier maar wat schrijven al vind ik het op FB leuker om wat te kalken hoor :o)Ik doe dit anoniem hè zodat niemand weet dat ik het ben, zelfs jullie niet...stel dat er straks kamervragen over komen wat hier hier allemaal zeg, pff moet er niet aan denken. Maar leuk hoor zo'n duik/kits excursie, zullen weer mooie koralen van ontstaan zijn daar op de zeebodem :o)En ik vroeg nog wel of ie een mooie schelp kon vinden voor mij :o(, nu is het wachten op de string foto's !!! Morgen gaan we ff naar Appie dus als het goed is ga ik vrijdag een doosje versturen richting jullie kant....hopelijk heb je mijn bankrekeningnummer nog want zal er wel eens iets zwaars van maken, denk een pallet vol...nou, genoeg gezeverd hier, hou van jullie, mis jullie niet en we spreken elkaar....Groetjes ??? XXXXXXXX

Anoniem zei

PS: Zie trouwens wel dat je mijn schelp in je duikpak verstopt hebt ;o)

Rimko en Ingrid zei

Das een goeie Wilma, een cursus zeeman worde! hihihi
Gosh,wie zou nou dat andere berichtje hebben geschreven...?! Oh,zijn op die manier de koralen ontstaan?Weer wat geleerd ;-)
Kom maar op met die pallet,ik heb je bankreknr! Of we sturen wel een paar schelpen op als betaling,die van in Rim's wetsuit ( niet duikpak flapdrol ) was best een grote.... als je hem tegen je oor houdt hoor je ...uhm....nattigheid ghighi
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

Hoi Ingrid en Rimko
We kunnen er heel goed tegen dat jullie leuke weekenden hebben geniet er van en Rimko wordt wel gehard met duiken, als ie 't maar genoeg doet.
Geniet er nog van en wij lezen alles graag, ook fb.

Groetjes, tanteTje

Anoniem zei

Inderdaad, heel irritant die weekendjes die jullie hebben, haha...
Maar voor Rim niet een helemaal geslaagd weekend dus; gelukkig dat het de 2e dag beter ging!
Maar de leuke weekendjes zijn jullie gegund hoor!

Groetjes!
Monique

Rimko en Ingrid zei

Thanks tanteTje ( Tonnie neem ik aan want volgens mij loopt de rest nog achter en hebben ze geen FB hahaha )
en Monique!
Rim heeft al weer een duik gepland staan en een doos Kwells pilletjes in huis gehaald,dus ben benieuwd :-)

Anoniem zei

geweldig mooie foto's en zeker eengeweldige en minder sappige ervaring....onze vriend hier in holland altijd grappig bezig he met zijn humor.....wij gaan hier weer genieten van de weekenden op de camping iets verder weg andere camping..een weekje naar tunesie en dan beginnen met nieuwe baan erg spannend zoals je op faceboek kunt lezen, we blijven jullie volgen dikke knuffels xxxxxxxxxxxannemieke

Anoniem zei

Hoi Ingkie en Rimmy,
geniet van jullie fijne weekendjes.
Dat je weer een reactie hebt gehad komt omdat ik de pizza niet heb voorgeproefd of je er wel tegen kon. Ben blij weer wat te lezen, want ik heb geen fb, zal ook wel heel lang duren dat ik het heb.
Groetjes Tamaartje