Click for Brisbane, Queensland Forecast

vrijdag 17 augustus 2012

2 jaar in Australia


Precies 2 jaar geleden,dat we bij de Australische douane onze paspoorten met verblijfsvergunning mochten laten zien. Jippie, eindelijk waren we in het land van onze dromen.
2 Jaar.........
Phoee 2 jaar lijkt erg lang geleden.
In 2 jaar is er veel gebeurd, veel mooie ervaringen opgedaan, veel verschillende gevoelens gehad.
We genieten heel veel hier, het is hier ook echt prachtig, de diversiteit van natuur schoon is immens.
Wat we hadden gehoopt in Australiƫ te vinden/voelen is wel uitgekomen. Het is erg fijn als je veel blauwe luchten ziet! De mensen zijn over het algemeen relaxt en aardig, de sfeer is fijn. Minder korte lontjes hier,das zeker. Paar voorbeelden waarom wij Australiƫ nog steeds geweldig vinden? :




 Maar in die 2 jaar hebben we onze vrienden en familie niet gezien.( de vakantie en de Skype sessies dan niet mee geteld ) We hebben 2 jaar van hun leven gemist..... dat doet af en toe wel zeer. Dat is de prijs die we moeten betalen voor ons nieuwe leven hier. Blijft altijd moeilijk. Hopelijk kunnen we zo af en toe naar NL op vakantie om ff wat in te halen.
Of we voor altijd hier blijven? Das de vraag, geen idee, maar we genieten nu nog en dus kijken we niet al te ver in de toekomst.Wie weet wat de toekomst brengt!?

We zijn nu, na 2 jaar, niet precies waar we hoopte te zijn. En dat gaat vooral over de plek waar we wonen,en dat is met werk gerelateerd. Voor ons werk moeten we,zoals jullie weten in het hostel in Byron Bay wonen.
Buiten dat een hostel een plek is waar jongelui (horen wij niet meer bij hahaha) uithangen (en waar jongelui zijn is herrie) is Byron Bay voor ons niet echt Australiƫ. Daarbij wonen we natuurlijk op/in/bij ons werk! Das niet echt een vrij gevoel kan ik je zeggen.
Byron Bay is erg toeristisch,vroeger een trekpleister voor surfers en hippie's, die je nog wel ziet maar nu ook vooral een plaats waar jongeren heen gaan om flink te feesten (lees helemaal van de wereld te gaan met drank en drugs)
In de winter merk je er niet zo heel veel van en is het eigenlijk best rustig,want dan is het te koud.... rond de 10 graden s'nachts hang je niet buiten he ;-) Overdag lekker rond de 20 graden.
Byron Bay is super mooi gelegen,aan een baai,heuvelachtig,mooie stranden en ook de dorpjes er om heen zijn schilderachtig mooi. Geen wonder dat het aantrekkelijk is voor mensen vanuit de grote stad Brisbane of the Gold Coast.
Nu zijn we flink aan het zoeken voor nieuw werk, zodat we eindelijk weg kunnen uit onze studentenflat (zo voelt het voor ons)

net doen alsof ik druk ben....haha
Het werk zelf is best leuk, eigenlijk zouden we dat best willen blijven doen,maar wel met een eigen huisje erbij dan en in een ander gebied.
Nu zouden we graag terug willen naar the Sunshine Coast, waar we eerst woonden,want dat is echt een super plek! Veel nationale parken, veel verschillende natuurgebieden, je verveeld je er nooit,alles binnen handbereik,maar toch niet te druk of toeristisch. Maar omdat we toen al problemen hadden met werk vinden, zullen we misschien toch uiteindelijk dichterbij de stad Brisbane terecht komen. Dan is het nog een uurtje maximaal rijden naar the Sunshine Coast,dus hebben we dat dan toch dichtbij.

Tja, op ons bijna 40ste hadden we toch gedacht ergens een leuk huisje te hebben en een beetje gesetteld te zijn qwa werk..... en nu moeten we weer van begin af aan beginnen opbouwen....hopen dat we dan toch over 1 jaartje dit alles wel voor mekaar hebben!

Big hug voor onze vriendjes en familie! xxx

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey mupkes,

Mooi geschreven hoor :o)
Eerlijk en oprecht en niet van die verhalen hoe goed jullie het nu wel hebben maar ook de mindere dingen van het zover weg zijn en het leven daar....
Dikke kus en knuffel voor jullie
P@ XXXXXXXXX

Anoniem zei

Hai Heel mooi samengevat,en jullie komen ook wel op een plekje waar je kunt blijven.POSITIEF blijven.En het zien als een voorecht in zo"n skon land te kunnen wonen.En jullie blijven elke dag in ons hart.Idereen gunt jullie het beste,ook al missen we jullie,maar door het contact is dit minder toch? Hele dikke kus uit zeelandia xxxxxxx

Rimko en Ingrid zei

Dank je lief vriendje.Ja bij mij is het nooit toneelspel, whatyou see is what you'll get. :-) xxx

Anoniem zei

Tis er wel echt mooi hoor, heb verhaaltje aandachtig gelezen en hoop dat we echt snel naar jullie lunnen of dat jullie hierheen komen want onze luun mist jullie echt, ze is zo sweet! Toch voelt het niet als 2 jaar ! Xxx bro, beeb end redhead

Rimko en Ingrid zei

dat vind ik echt zo ontzettend lief gezegd van je Wilma. Dat doet me goed om te horen, vind mijn hartje fijn om van die positieve dingen te horen.dank je daarvoor! Dikke kus terug xxxx tot Skypes

Rimko en Ingrid zei

Lees ik jou berichtje nu pas Bro! Dank je en fijn te horen dat het niet al 2 jaar lijkt, das positief toch. Als jij nou eens bij NASA gaat werken en dan zorgen dat je dat snelle vliegtuig gaat bouwen! Oh en wij zijn ook begonnen met de loterij, dus duimen maar :-) Geef Luuntje een dikke kus en neem er zelf ook eentje <3 XxxX

Anoniem zei

Hoi, hoi. Gefeliciteerd met jullie 2 jarig emigratie jubileum. Op naar de 12,5 die ik laatst op mijn werk had. Nog heel veel plezier en dat alles volgens wens loopt. G. Tamaartje

Anoniem zei

Hoi Ingrid en Rimko

Heel veel succes met het zoeken naar werk,we vinden het al fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben zo ver weg,die 2jaar zijn inderdaad voorbij gevlogen en er zullen nog wel vele volgen.
We zien jullie voorlopig niet terug komen,het is daar veel te mooi lijkt mij.We blijven gewoon uitzien naar jullie verhalen en foto's.
Groetjes tanTetje.

eef zei

euhhh, nee geen idee wat er zo mooi is in en aan australie....
als ik jullie verhalen lees en de foto's zie ben ik ook nix jaloers, en zou ik zo weer terug willen. maar ja inderdaad mij moet je wel missen want ik ben hier en ik snap dat dat errug moeilijk is.
(ik wou eigenlijk de link van mijn bureaublad gooien nu door facebook kijk ik nog minder naar jullie blog maar dit leest wel leuker dan de kleine berichtjes van fb. dus mijn link blijft staan zolang jij er iets op blijft zetten.)
enne donderdag start de expeditie!
groetjes seef

Rimko en Ingrid zei

Expeditie Robinson hey? Leuk! Nog steeds geen vast internet,dus we kennen het hier nog niet volgen,maar voor dat de volgende Mol begint zullen we toch wel beter/sneller internet hebben,dus dan kunnen we mee doen. Heel vaak zal ik niet meer schrijven op t blog, maar igg wel tot we een beetje gesetteld zijn....ben benieuwd hoe lang het dus zal duren!