Click for Brisbane, Queensland Forecast

donderdag 10 december 2009

Just some thoughts....


Wat een heerlijk gevoel is het om te weten dat dit de laatste winter in Nederland is! Afgezien van bezoekjes dan he. Ik ben de donkere dagen zo ontzettend beu!( and don't even get me started about christmas ) Rimko heeft er minder of geen last van, maar ik heb er genoeg van.Die lelijke kale bomen.... de regen, s'ochtens in het donker de deur uit, in het donker pas weer naar huis.... bah! Laat het winter zijn met veel sneeuw en vorst, met mooie blauwe luchten,en dus de zon, dan hebben we er nog iets aan.Zoals vorig jaar vond ik het wel leuk.Lekker buiten geschaatst.Ben benieuwd, als ik dit over een jaar terug lees of ik er dan nog zo over denk!Als we smelten in de zon, of lekker in de zee/zwembad dobberen hahaha

We hebben nog geen ticket geboekt, maar we zijn ons wel al aan het orienteren.Het zal zoiezo augustus worden.Dan heeft Rimko al vakantie en zou het onzin zijn om te wachten tot september.
We hebben er zo'n zin in! Nog steeds geen twijfels of zenuwen.Zin om de wereld te verkennen.Zin om naar dat mooie warme land te gaan. Ons planeetje is zo mooi,de diversiteit die er is in natuur en in het dierenrijk, ik wil ze allemaal ontmoeten, ontdekken, en niet alleen tijdens een vakantie.
Het zou toch zonde zijn als we alleen maar het kleine stukje van de wereld zouden kennen dat Nederland heet? Rim en ik voelen ons op vakantie altijd meteen op ons gemak, we voelen ons overal wel thuis. Misschien ook omdat we elkaar hebben maar ook omdat we graag nieuwe dingen ontdekken, we nieuwsgierig zijn en we niet veel materialistische spullen nodig hebben.

Zo langzaam aan zijn we begonnen met spullen verkopen, opruimen en weggooien. Zondag naar de vlooienmarkt, onze eerste bak geld verdienen ( ahumm...) zodat we in Australie straks een nieuwe inboedel kunnen kopen. Wel lekker hoor, minder spullen in huis. Het geeft een soort van rust.
We hebben nog veel te regelen, maar gelukkig hebben we daar dan nog genoeg tijd voor.
Ik ga weer even op markplaats kijken of er nog wat geboden wordt.....

3 opmerkingen:

Femke zei

Hey,

Lekker he dat opruimen. Vandaag zijn er bij mij ook weer 2 vuilniszakken vol rommel weggegaan... Nou zo te lezen zijn jullie ook al druk bezig met het plannen van de toekomst en wat is er nou leuker? Zeker als deze toekomst in australie ligt... Geniet nog van de laatste dingen hier, want dat is ook wel heel speciaal. Ik merk zelfs dat, nu het voor mij echt dichtbijkomt, het soms wel even moeilijk is. Maar dat hoort er nou eenmaal bij. Voor je het weet is het augustus en dan kunnen jullie beginnen aan deze nieuwe toekomst, het realiseren van jullie droom. Succes met alles,

Groetjes Femke

Marijn en Stefan zei

Hoi hoi!

Goed dat jullie nu al aan het opruimen zijn. Ik had daar ook eerder aan moeten beginnen. Er liggen nu nog spullen van mij in nederland waarvan ik niet waar ze heen moeten. Ik hoop dat Steef z'n moeder er een mooie bestemming voor heeft. Onze winterjassen zijn al weggegeven hoorde ik. Maar die heb je hier ook echt niet nodig. We hebben allebei een windjackie meegenomen maar die hebben we alleen een keer in NZ aangehad. Hier in OZ nog niet.

Ow je vroeg me trouwens nog wat ik hier echt miste....echte koffie om thuis te drinken. Ze hebben hier zoveel van die vieze instant koffie! En om elke keer naar de coffiecorner te gaan om een bakkie te halen dat gaat ook in de kosten lopen op een keer. We zijn vandaag wezen kijken naar een koffiezetapparaat, maar we hebben nog geen goeie gevonden. Senseo zie je hier bijna niet. Dus onze missie voor de komende dagen is een koffiezetapparaat vinden.

Maar ik zal ff stoppen met over mezelf te lullen...:D

Heel veel succes met de voorbereidingen, en onthoud, beter te vroeg dingen regelen dan dat je straks in tijdnood komt!

We mailen!

Liefs Marijn

Marijn en Stefan zei

Potverdikkie!

Heb ik net een reactie getypt en zo'n raar verificatiewoord in getypt en nou staat ie er niet op!!

Maar ik zal het vorige bericht ff samenvatten:
Heel slim om nu al te beginnen met sorteren van spullen. Beter te vroeg dan te laat!
We kijken erg uit naar jullie komst hier!

Liefs Marijn (en Stefan)