Click for Brisbane, Queensland Forecast

maandag 18 januari 2010

One way ticket

Het is al weer even geleden, dus tijd om weer eens iets te schrijven!
We moesten het eerst even vertellen tegen wat familie en vrienden voor we het op ons weblog knallen :
Op 16 augustus vliegen we ons avontuur tegemoet! Onze one-way ticket's zijn geboekt.
Sommige vragen of het niet raar voelt, of we nu geen kriebels hebben, nu we de datum weten..... euh nee.
Maar we zijn er natuurlijk al lang mee bezig he, en het is nog steeds 7 maanden ( min - 2 dagen ) en het is niet iets waar we niet over nagedacht hebben. We hebben er dan ook kei zin in!
Ik, Ingrid, heb als vrouw natuurlijk wat minder geduld maar Rim vindt het wel best, hij ziet ook alle voordelen van de tijd die we nog hebben. Dat we wat meer tijd hebben om alles te regelen enzo, zegt ie dan... hahaha regelen is toch meestal mijn ding  :o)

Het lijkt me fijn dat je straks weer al je zintuigen extra laat werken,( op een gegeven moment doe je veel automatisch toch? ) alle nieuwe indrukken die je dan krijgt, ziet, ruikt, hoort, proeft ( oh al dat lekkere Thais eten en die yoghurts! ) ......
Zelfs de taal laat je nu eens wel even echt nadenken over wat je zegt ( dat doe ik anders nooit! hihihi )
of hoort zoals ik vandaag hoorde wat de legendarische Steve Irwin op tv zei :
 " i feel so privileged to walk here in these beautiful forest " 
( ik voel me zo bevoorrecht om in dit mooie bos te mogen lopen ) ging toevallig over Fraser Island waar wij dichtbij gaan wonen , maar dat terzijde....

..... privileged...... dat deed me echt ff nadenken en ik vond het mooi!
Hij dankte het bos omdat hij er mocht zijn, dat hij mocht zien hoe mooi het er is. Het niet " for granted " nemen, niks zomaar als vanzelfsprekend nemen, dat vindt ik mooi.
En ik heb zo'n idee dat je dingen wat meer waardeerd als je zoveel nieuwe impulsen krijgt zoals b.v het geval is als bij een emigratie.
Sommige zullen het wel zweverig vinden, wat ik nu schrijf, maar hee : das jammer dan! Dit is mijn/ons weblog, ik mag schrijven wat ik wil. Das mooi he.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is het net niet gelukt dus probeer ik het nu nog een keertje en anders lees je het maar 2 keer ;o)
Maar ik zei dus dat ik zal zwaaien als jullie overvliegen op 16 augustus. Kan er dan helaas niet bij zijn om afscheid te nemen maar dat doe ik dan maar alvast met carnaval wel een beetje :o(
En zie jullie toch nog wel ooit een keertje....
Nu heb ik al meer geschreven als zojuist maar ach....dan heb je wat te lezen

Patje XXXXXXXX

Anoniem zei

nou ist echt voor het echie met de tickets in de pockets! voor die tijd moeten nog een keer borrelen.
groetjes Eef
enne bianca heeft helemaal geen moeite met de "schattige" beestjes uit je filmpje. ;-)

Anoniem zei

Hallo,
Heb jullie blog via XPdite ontdekt. Leuk om te lezen allemaal. Onze planning is om ook dit jaar te emigreren (we zijn bezig met de aanvraag voor een spouse visum). Ook nog eens in de buurt van Frasier Island :-)
Misschien kunnen we ooit een bakkie in Oz doen! Heel veel plezier met jullie avontuur en misschien tot ziens in Oz!

Groetjes David, Annemiek, Chris en Luke Harreveld

p.s. Nu wonen we ook dicht bij elkaar, wij wonen in Den Bosch