Click for Brisbane, Queensland Forecast

donderdag 3 februari 2011

Cyclone Yasi vervolg

Hij is weer voorbij,de superstorm Yasi. Ik vanmorgen, heel benieuwd, meteen de tv aangezet toen ik wakker werd. Maar eigenlijk kreeg ik niet veel superstorm beelden te zien. Het leek alsof het allemaal wel was meegevallen. De storm was wat afgewend van het pad wat ze verwacht hadden, dus de grotere steden kwamen er redelijk goed vanaf.
Heel veel beelden waren er vanochtend niet, maar ondertussen zijn er redelijk wat foto's en filmpjes voorbij gekomen waarin je kan zien dat ie toch behoorlijk zijn best heeft gedaan.
Het is allemaal minder verwoestend gebleken dan ze gedacht hadden. Maar toch zijn veel mensen hun huis, of een deel ervan kwijt geraakt.
Op de radio vanochtend zeiden ze, dat Queensland het voor elkaar krijgt om geen levens te verliezen tijdens deze ramp, maar zelfs meer levens te tellen na de ramp.... er zijn 2 kindjes geboren tijdens de storm en 1 ( of 2 , weet ik niet zeker ) is geboren in zo'n opvangplaats ( het overdekte winkelcentrum was er zo een )
Hier een paar "mooie" plaatjes:
Mooi maar scary plaatje.
Dit is zo'n "shelter" , schuil ruimte of hoe je dat op het Nederlands ook noemt :o) Gezellig he... ahum

Leipe gebroken stroomkabels.p.s dit is niet Belgie hihihi

De meeste bananen komen uit het gebied wat getroffen is, zoals je ziet is er weinig van de bomen over,en zullen de bananen prijzen "banana's gaan" zoals ze het mooi zeiden op de radio :o)
wauw... respect for mother nature

Je legt een boot toch niet op straat..?
wat een zooitje

Dit vind ik knap parkeerwerk! Mag je idd trots bij staan kijken jongen!
Heftig als je je huis zo terug ziet
En dit is bij ons. Het strand is een stuk weg geslagen door de kracht en hoogte van de golven. Das het enige wat wij van cyclone Yasi hebben meegekregen.
 

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu weet ik waarom die bananen steeds zo krom zijn, vallen steeds om bij een storm :o)
Ben ik toch weer aan het kwallen zeg ;o)
Zal ik ooit serieus worden ? Denk het niet en wil ik ook niet...hahahaha
Maar gelukkig gaat het na deze storm ook weer goed met jullie en dat is het belangrijkste...
Trouwens, het hoeft niet hard te waaien hoor om iets om te laten vallen, liet net een klein windje en mijn collega lag plat...ik noem deze "storm" dan ook "Yakkie" ;o)
Nou, genoeg gezwets....see joe leuter
Adios Amigos XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Anoniem zei

jaja het is mij gelukt een keer de eerste te zijn (hihi)met reageren op dit bericht....
Mooie foto's we hebben hier ook heel wat t.v beelden gezien.
Wel zo zie je maar het leven gaat gewoon door dus ook de geboorte van een baby!!..prachtig!!
liefs annemiekexx

Rimko en Ingrid zei

Hahaha die Annemieke! Sorry vrouwke, maar het is je net niet gelukt.... Patje was je weer voor!
Alleen dat zag je nog niet want die stond in de wacht om geplaatst te worden, en toen hij het berichtje schreef lagen we nog in ons bedje.
Niet dat Patje's berichtje nou perse het plaatsen waard is... hihihihi ;o)
Er waren trouwens 3 babietjes geboren tijdens de orkaan,zonder medische hulp, knap he!

Anoniem zei

Hoi Luitjes!

Hier is bijna tot niets van die storm in het nieuws gebracht.
Het gaat hier op het journaal alleen maar over de volkopstand van de Egyptenaren ,hun Revolutie, rellen ,vechtpartijen , linchpartijen, moorden, etc. Buitenlandse journalisten worden aangevallen door Mubarak-aanhangers. Hoef maar te zappen en het gaat over Egypte, hun plunderingen van Musea etc. Voedseltekorten, internet dat plat ligt daaroh. Brandhaarden, gebouwen die in de fik gezet worden, auto's die op mensenmassa's inrijden. Paard en kameelrijders die met zwepen op mensen inrijden etc. Kortom een vorm van burgeroorlog. Chips/popcorn en bier voor de TV hangen voor de werkeloze nederlandse man. ;-) Het is weer lachen daar in Faraoland. Nu gaan mensen in Yemen ook de straat op voor het zelfde: ook een president die 30 jaar aan de macht is, voedseltekorten, democratisch en vrij willen zijn. 4 Arabische landen waar nu een revolutie woedt! Lachuh! Groetjes Bert-Jan

Anoniem zei

Jammer Mieke hahahahahahahahahahahahahaha
IK moet wel eerlijk zeggen, ik krijg steeds een tip dat ik kan beginnen met reageren zodat ik steeds als eerste ben ;o)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

Rimko en Ingrid zei

Hee Bertje,nou die beelden zien we hier ook op tv,dus we missen niks hoor ik wel ;o)
En Babette wil daar op vakantie....ahum...ik denk dat ze beter naar hier kunnen komen. Hoewel, als je deze berichtjes ff vergeet!hahaha Nee, eerlijk, hier is het perfect en de natuurrampen zijn nu wel op lijkt me.
Dus komt allen! :o) :o)

Patje Patje Patje....tttt, verklapperd!
Ik zou bijna denken dat jullie daar een wedje hebben lopen, wat voor prijs zit er achter om 1e te zijn?? Reisje Sunshine Coast? :oP

Anoniem zei

he luitjes nog even voor de goede orde,
Wij zijn ons volop aan het voorbereiden voor de komende carnaval!
nog 9 dagen voor ons en dan beginnen we donderdag met concert carnavalesk!!!!!!!
Waar gaan jullie je de komende tijd op voorbereiden??????????????????
Heel veel liefs en dikke kus Annemiekexxxxxxxxxxx

Rimko en Ingrid zei

Oh dat zal Rim missen joh, de carnaval....gaan jullie nog proberen te Skypen vanaf daar?Zou wel leuk zijn!Dan krijgt Rim er nog wat van mee.
Wij gaan ons voorbereiden op weer een verrassings pakketje :D Sjee...we zijn blijkbaar wel heel lief geweest want Sinterklaas blijf maar bezig!
Nou veel plezier ( of succes! zo zonder de beste, leukste en lekkerste saxophonist die Pias ooit had ghihi) met het aanstaande carnaval en nu weer lekker kontjes wassen he Mieke!;o) xxxxx terug van ons