Click for Brisbane, Queensland Forecast

donderdag 3 maart 2011

We zijn hier nu al een half jaar....

En wat vinden we van dat 1e half jaar:

Het is hier echt heel mooi ( niet ons stadje,die is lelijk ) maar de omgeving...echt wel
Het is hier vaak lekker weer
Veel mooie stranden ( en niet hutje mutje! )
Och wat hebben we t toch goed he
Een hele mooie heldere blauwe oceaan

De gekke aparte (soms lelijke ) beestjes
deze zitten overal,kei schattige gekko's

hij doet lachen! hahaha lelijkerd
Het glooiende groene landschap
De mooie subtropische regenwouden

De aparte bomen en struiken
Er dwarrelen heel veel mooie kleurijke vlinders rond ( die krengen willen niet stil zitten voor een fotootje )
Mensen zijn meestal echt vriendelijk. Als ik b.v langs het strand wandel of op m'n fietske langs de kust fiets, groet of lacht iedereen je toe.
Vaart er bijna een vogel tegen mijn mooie helm aan!! ;o) 
mooi ei-hoofd he! Tja...ut moet van de poliesie
Het is een vriendelijk,behulpzaam en meestal rustig volkje.
Het is echt wel zo'n beetje wat we verwacht hadden van Australie.
Maar wat vooral ik, niet zo sterk verwacht had :

DAT IK MIJN MENSJES IN NEDERLAND ZO MIS!  :o(
Het zou hier paradijs zijn als ik wat van mijn vrienden en familie hier had om die leuke mooie dingen mee te beleven.

We hebben het wel wel heel gezellig met een aantal Nederlanders,maar we willen nog wel wat meer vriendjes.
Doordat ik thuis werk ( jaja keep your panty's on  ;oP dat berichtje komt dezer dagen echt ) kom ik niet of weinig in contact met anderen.
We willen niet perse Nederlanders leren kennen... Met Rim's collega en vriendin zijn we al eens uit eten geweest en binnenkort gaan we een weekend kamperen met een andere collega van Rim. Dan leren we weer wat andere mensen kennen.

Wat wel grappig is, is dat in tegenstelling tot in NL, we hier echt vroeg opstaan. Dus daardoor heb je wel veel profijt van de dag. En als je dan 5.30 wakker wordt van al die gekke maffe vogel geluiden, zie je dat de lucht al weer mooi blauw is, das best lekker wakker worden hoor. Niet dat ik er dan al uit kom hahahah neeuh, eerst Rim die gaat werken, en ik blijf dan nog hooguit 2 uurtjes liggen. Ligt er aan of de vogels niet te gek doen. Soms zitten de papagaaitjes voor m'n raam te schreeuwen dat ik eruit moet ;o)
deze foto heb ik even gepikt van de bruiloft van Desiree en Jason,daar kwamen de schreeuw'knapperds' hun eventjes feliciteren
In het weekend zijn we rond 8.00 wakker. Jullie weten dat dat best gek is voor ons he! Eerlijk gezegd is er ook weinig te doen s'avonds ( tv kijken :o(  dus liggen we er ook vroeger in dan in NL.
Iedereen is hier vroeg wakker, om te gaan wandelen,joggen, fietsen, surfen of gras maaien ( rond 7.00 is normaal hoor ) Je moet ook wel op tijd op want na 9.00 is het gewoon te warm voor de meeste inspanning. En daarbij gaat de zon hier op een achterlijke vroege tijd onder, op het langst was het tot 19.00 licht. En dat was midzomer. Nu zijn we al in de herfst... dan gaat de hete zon ( overdag rond de 32 graden ) rond 18.00 onder.
De zomer is hier trouwens niet echt ideaal, al hebben we gelukkig geen last gehad van al die natuur rampen, wel hebben we daar een vies klef plek weer van gehad. Rim doet het verrassend goed met dit weer,ondanks het harde werk. Ik hou ook wel van warm weer maar het is niet echt prettig voor mijn longetjes.De vochtigheidsgraad was s'nachts rond de 95% !Eerlijk gezegd had ik vooraf gedacht dat ik hier van mijn long medicatie af zou kunnen komen.Maar het is 't tegendeel, ik moet nog meer puffertjes gebruiken.Tja, dan zou ik toch wel eventjes ( eventjes maar he ;o) willen ruilen met die sneeuw die jullie toen hadden. Lekker fris.

Oh ja van Rimko: Veel plezier met carnaval jongens en meisjes PIAS!


                            

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey vriendjes,

Ik mis een foto :o)
En ik mis jullie ook ;o)
Hier in Nederland is het ook wel fijn wonen, beetje hectisch, slecht weer vaak, veel Australiers die hier wonen, hoge belasting, weinig loon, een beetje zoals het was toen jullie gingen....en zo zou het ook weer zijn als mijn beste vriendjes er weer waren om die ellende mee te delen met mij :o)
En wat carnaval betreft...wil het best een jaar zonder Rimko proberen hoor...maar laat nog wel weten of dat lukt ;o)

We smsen en skypen maar zal niet lukken via telefoon met carnaval :o(

Dikke X moi

Rimko en Ingrid zei

Wie is moi...? Mieke? Ben je nu eindelijk als 1e? Hahahahaha!
Oh das jammer dat Skype nie gaat lukken.Doe dan maar midden in jullie nacht veel smsjes sturen over hoe het is okee? ff je beltegoed opwaardeeren ;o) Enne dan Skype we jullie na carnaval wel. Daag menneke, geniet nog maar van de foto....

Anoniem zei

bedankt zal wel lukken morgen de laatste dag patje en ik zitten nu te eten en na te praten missen echt rimmy
veel liefs en dikke kusjes paje en annemieke love you xxxxxxxxxxx