Click for Brisbane, Queensland Forecast

donderdag 2 mei 2013

Ter ere van Rim zijn 40ste verjaardag, veel foto's!

Hoi daar aan de andere kant....wat zou het leuk zijn om te weten wie er onze verhalen eigenlijk leest...!
Ik weet dat mijn tante's, oompjes en nichtjes/neven graag horen wat we doen en hoe het met ons gaat, dus voor hun hier weer een nieuw berichtje. (omdat ze geen Facebook hebben)

Veel nieuws was er de laatste tijd niet,dus erg rustig hier op het blog.
Rimko is begonnen voor zichzelf als tegelzetter en het loopt redelijk. Hij heeft 2 andere tegelzetters gevonden waar hij nu vaak klussen mee doet. Het is nog niet full-time en hij moet dus elke week weer afwachten of er werk is. Hij verdiend nu wel beter dan dat ie voor de baas deed in het eerste jaar dat we hier waren.
Ik werk nog steeds als chauffeur bij Coles maar meer dan 20 uur is het niet, dus al met al is het geen vetpot. Ik ben al maanden aan het solliciteren want het werk is me echt te zwaar. (en ik wil meer uren, of beter verdienen ;-) Rimko is af en toe met me mee geweest en weet dat het zwaar is. In totaal til ik op n middag/avond tussen de 500 en 700 kilo aan boodschappen.(ook zo'n nadeel dat ik geen normale dagdiensten heb) Eigenlijk geen werk voor een meid, zeker niet als je maar 1,58 m bent.... Maar goed, je moet iets en als het niet regent dan is het best te doen en geniet ik soms ook echt wel van de mooie omgeving waar ik in rijdt. Wel hoop ik dat ik binnenkort een betere baan ga vinden (liefst in de medische receptie)
Verder gaat het leven zijn gangetje met hier en daar wel wat meer momenten van heimwee naar onze vrienden en familie.

Maar nu de leuke dingen: Rimko werd 40! Dat moest natuurlijk ook goed gevierd worden!
Ik wist al dat het moeilijk werd om aan hem te tippen, hij had voor mij de allerleukste 40ste verjaardag geregeld.
Maar Australie heeft veel mooie plekjes, en na lang nadenken (want we hebben al heel veel gezien in onze buurt) zijn we naar Carnarvon National Park gegaan. Ik wist al wel waar ik Rim erg blij mee kon maken maar alleen een kado vond ik niet genoeg, we moesten wel ook weg! Daar wordt Rim (en ik) altijd blij van :-) En we hoorde dat het een super mooie omgeving is.
Dus een luttele 11 uur gereden....ja je leest het goed hahaha Maar het was het waard!
Het gebied heeft een grote wandeling van 22 kilometer (heen en terug) en dat is door een hele grote kloof. Het is ontzettend mooi. We hebben er heerlijk gekampeerd, het was super goed weer dus het was echt fantastisch geweest! We zijn er 5 dagen gebleven, ik moest daarna weer werken helaas, maar we hadden daar wel 2 weken willen blijven
Omdat ik moeilijk kan kiezen, hier een hele hoop foto's :-D  We hopen dat jullie het leuk vinden!
Lange lege wegen,blauwe lucht... heerlijk!
Alleen uitkijken dat je geen biefstuk van zijn voeten rijdt
Ondanks de rustige wegen kom je ook vaak deze jongens tegen, we reden in het binnenland,the Outback en daar rijden vaak Roadtrains. deze zijn eigenlijk nog kleintjes want vaak hebben ze 3 opleggers.
We zijn er!!! En worden gezellig welkom geheten door de kangoeroe
Gelukkig had Rimko al een pasta salade gemaakt thuis zodat we meteen na aankomst konden aanvallen.
We waren nog net voor het donker aangekomen maar deze foto is overdag genomen. Mooi plekje he
En hier gaat het om, de Gorge! Lange wandelingen maken in een super mooi gebied. Zelfs Rim kan hier de kaart lezen zonder te verdwalen hihihi
Oranje bove...euh onder ;-)
Na 11 jaar waren onze Nederlandse wandelschoen toch echt op, dus nu op nieuwe wandelen! resultaat....3 blaren hahaha
begin van de wandeling ziet er erg subtropisch uit.
deze rivier moesten we op de route vaak oversteken

in elk hoekje van de kloof was weer iets moois te zien
het was net een grote verrassings route, als je links of rechts ging in de kloof was er weer een natuur wondertje te bewonderen
Laat mijn telefoon niet vallen he Rim (hahaha hij rende gewoon over de rotsen)

"de paahaahaden op de laahaahanen in"

mooi hier!
door een hele nauwe spleet kwam je in een verborgen tuintje, ingekapseld tussen de rotsen

hier en daar zie je Aboriginal art. (heeft Rim echt niet zelf gemaakt ;-)
"even mooi poseren"

moeten we hier omhoog? Nee hoor, gewoon ff uitrusten en n beetje rond kijken
Dat loopt toch voor geen meter....hihi

Zoekplaatje ;-)
Rim in een goed gesprek met Skippy
Zelfs met stok lukte het mij om toch een nat pootje te halen....
he he vermoeiend hoor, maar zo de moeite waard!
Ahhhh dat voelt lekker!!!!
Palatypus spotten....alleen toen het heel donker werd kwamen er 2 sukkels tevoorschijn, te donker voor foto's!
Beam me up Scotty
We krijgen nooit genoeg van die lieve pluizebeesten!
Emu's in the wild, zie je niet heel vaak.

deze parkietjes zie je wel altijd en overal in het wild.

Hallo vriendje van Rimko!
We kunnen er uren naar kijken
Mevrouwtje (?) de Echindna was er ook en liet zelfs d'r snuit zien ipv op te rollen als balletje.
Hier het kadootje van Rim!Hij heeft het er vaak over gehad en nu gaat het een keer gebeuren! Parachute springen
40 en nog altijd net zo good looking as ever! :-) 
"vond je het leuk Rimmy?"
Daaaag Carnarvon NP, het was heel fijn, bedankt!
Hoop dat jullie van de foto's hebben genoten, reacties zijn altijd welkom he!
Wij hebben in ieder geval erg van die dagen genoten, dus dat wilde we even met jullie delen.

Groetjes Rim en Ing

6 opmerkingen:

eef zei

hey luitjes,
ik zie dit gewoon een extra aanvulling op fb. en blijf het leuk vinden.
groetjes eef

Anoniem zei

Hee nichtje!
Ook al heb ik FB, vind ik jullie blog ook nog leuk om te lezen! Ziet er weer geweldig uit. Hopelijk vind je binnenkort heel leuk werk (en meer uren), en Rimko ook. Dat zal jullie weer wat positieve steun geven, en wie weet wordt de heimwee dan ook weer wat minder...
En wanneer gaat-ie van z'n cadeau gebruik maken?
Dikke kus van ons!
Lars, Sven, Monique en Noud

Anoniem zei

He Hallo
Je kunt misschien wel ooit heimwee hebben,maar zo mooi als daar is het hier niet te vinden,en ook met al die leuke beestjes in het wild.
Mooie foto"s en genoeg te doen als je daar bent.Jullie zijn bevoorrecht om daar te wonen.Hoop dat Rim ook van z"n andere kadootje gaat genieten,mij niet gezien.Maar voor hem een uitdaging.Hoor ik nog wel.
Heel dikke kus voor jullie,wij wachten op de zomer.Maar laat wel lang op zich wachten.xxxxxx

Anoniem zei

Hoi Ingrid. Ook ik kijk nog altijd op jullie blog hoor!
In Carnavon Gorge zijn wij 3 jaar geleden ook geweest, wat was het daar mooi hè!
Groetjes Yvonne

Anoniem zei

Hallo daar ver weg, de foto's zijn heel mooi, maar dat kan ook niet anders, bij jullie blijft het altijd zomer lijkt wel.
we blijven jullie blog bekijken, dus ga zo door.

Groetjes van oompje en tanTetje.

Rimko en Ingrid zei

Nou zou ik natuurlijk moeten weten wie tanTje is....maar ik twijfel tussen 3...Wil de enige echte tanTje opstaan?hihihi
@ Monique, dank je voor je lieve berichtje :-) we weten nog niet precies wanneer Rim zijn kado gaat innen, het moet in ieder geval goed weer zijn en een weekend niks te doen hebben (want dan maken we er meteen weer een kampeer weekend van)
@ Yvonne, Ja is zeker super dat Carnarvon, maar bij jullie was het een beetje anders he ;-) ingeregend!(zoals de NL-ers ingesneeuwd wel kennen maar dan door de regen) en niks meer te halen bij de camping winkel en dan droge weetbix moeten eten! hihihi dat was wel n avontuur denk ik! Ik hoop dat jullie toch ook toen de wandelingen hebben kunnen doen, anders moet je nog een keer terug om het over te doen!