Click for Brisbane, Queensland Forecast

zondag 29 augustus 2010

Indruk van onze 1e week Australia

Yes! We hebben weer connectie met het world wide web.Dus tijd om een nieuw berichtje te plaatsen.
We hadden meteen op woensdags al een dongel gekocht om zo draadloos te kunnen internetten.Na 1 week gekloot te hebben ( langs de shop waar we 'm gekocht hadden; 23,- dollar opgebeld naar de helpdesk; langs een behulpzame NLse IT-er die we hebben leren kennen, tot uiteindelijk ons geld terug vragen aan toe omdat hun systeem blijkbaar niet geschikt was voor ons NL systeem ) hadden we bij de volgende dongel van een andere provider, wel meteen geluk en werkte het. Binnenkort hoop ik bij te zijn met alle mailtje te lezen en wat terug te kunnen sturen. Skype heb ik nog niet geprobeerd, maar zou misschien teveel MB slurpen ( we hebben een pre-paid internet pakket )  maar dat moeten we een keertje proberen.

De eerste dagen hebben we veel geregeld en weinig vakantie gevierd. Ja, het is hard werken hoor, emigreren!
We hebben nu wel:
- een huurautootje
- onze ID ( legitimatie ) want we hebben meteen een Australisch rijbewijs geregeld
- medicare ( ziekenkostenverzekering ) geregeld
- bankrekening geopend
- sofinummer aangevraagd
- Australisch sim kaartje voor mobieltje om hier lokaal te bellen.
We hebben wat hulp gehad van de NL-ers die hier al wonen. Door Stefan en Marijn ( die we al een keer hadden gezien in NL ) zijn we bij een BBQ geweest waar we meer leuke NL-ers hebben leren kennen.
Aan hun hebben we heel wat hulp gehad. Echt fijn als er mensen zijn die weten hoe het hier werkt en waar je moet zijn voor het een of ander, en gewoon om lol mee te hebben!
Morgen hebben we misschien een woonruimte voor het 1e half jaar ( das hier normaal om voor een bepaalde tijd te huren ) en gaan we weer kijken voor een echte 4x4 auto. Maar das dus wordt vervolgd.

Paar fotootjes van onze eerste 1,5 week hier:


Zo eten wij ons ontbijtje graag, buiten, in de zon.
I.v.m. jetlag was dat op de eerste dag na aankomst om 12.30....



Het strand aan de overkant van de straat, blauwe lucht, 22 graden en zo goed als uitgestorven....
En met zonsondergang zagen we dolfijnen! wow.....




Deze foto van lieve koala met babytje is genomen in de Zoo van legendary Steve Irwin, waar we ook met kangaroo's hebben geknuffeld en ik meteen een aanvraag voor vrijwilligers werk heb ingediend.
Crickey!


Op de terugweg hebben we ook voor het eerst een kudde wilde kangaroo's gezien langs de kant van de weg. Ze komen meestal tevoorschijn tijdens zonsondergang, en dat was toen ook zo ( das hier op dit moment rond 17.30/18.00 )



Not to worry, Rim heeft 'm gecheckt, hij leeft nog. Hij ligt gewoon lekker zo... blijkbaar...  :o)











Nope... het is geen nieuwe Crocodile Hunter











Onze eerste berg beklommen!Mt Ngungun.
We zijn met Stefan en Marijn naar de Glasshouse Mountains gegaan, ( verrekes vroeg, om 08.00 ) om de minst moeilijke berg te "beklimmen".
Het viel me niet tegen.En het uitzicht was helemaal geweldig!














Na inspanning,komt ontspanning... 4wd op ons Bribie island met de 4x4 van Stefan en Marijn.





Wat is dat voor bruine bult in het gras...? Een echte emu!
Bij elkaar opgeteld hebben we al veel beesten gezien in het wild : kangaroo's, hagedissen,soort kalkoenen ( ja die lopen hier in het wild over straat! ) een dikke vette fluffy rups, vliegende mieren, Eric the emu dus, felblauw vogeltje, stel kakatoe's en allerlei ander gevogelte,roofvogel: arend ? , dolfijnen ( vandaag weer! ) en pelikanen.

                                                      Het is hier echt mooi!

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey vriendjes,

Kei fijn om te lezen dat jullie eerste 2 weken goed zijn verlopen :o)...hier gaat ook alles zijn gangetje, aan onze kant zijn in ieder geval nog geen gekke dingen gebeurd. Ik ga geduldig wachten op ons "eerste" msn gesprek :o).
Alletwee een hele dikke knuffel en ik zal a.s. woensdag extra hard blazen op de repetitie om het gemis van Rim op te vangen...al zal dat onmogelijk zijn om voor hem te spelen ;o)

Kus Patje XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Anoniem zei

Alles goed zo te horen dus.

Ook al wat geluk met werk zoeken? Of zijn jullie nog werkeloze gast arbeiders?

Toolpusher hier aan boord woont in Bellare of Bellaroe. 10 minuten bij jullie vandaan. Weet precies in welk appartementen complex jullie zitten.

De groeten,
Marcel

Rimko en Ingrid zei

Hee Belg!Leuk da ge ons weblog bekijkt! Berichtje was wel doorgekomen.Maar ge moet gewoon ff geduld hebben he, want ik moet het eerst "goedkeuren" dus zie je het berichtje pas als ik weer op mijn mail heb gekeken. Die collega woont dus in Bellara! Grappig.Is hij ook bejaard? Want hier wonen toch bijna alleen maar bejaarden hahaha.
We zijn nog niet aant werk.We houden ons aan het principe in NL, als je net in je nieuwe land aankomt mag je niet werken de eerste tijd ;o) We hebben het veels te druk om te werken! Vandaag hebben we een dikke bak gekocht,( Nissan Pathfinder 4x4 ) binnenkort doe ik wat fotootjes hier op zetten.Hou ons dus in de gaten :o)

Patje, dat komt gauw goed.We hebben snel contact!Rim zei net dat ie bang is dat ie de repetitie niet gaat halen.... hihihi

Anoniem zei

Hoi, Ingkie en Rimmy,
leuke foto's, zet je dat er expres bij van die dolfijnen, hahaha.
Ik wens je alvast een hele fijne verjaardag, maar eerst de mijne natuurlijk. Doe iets leuks op je verjaardag, want die heb je nog nooit in Australië gevierd, ben benieuwd hoe dat is.
Heel veel groetjes vanuit Klein Antwerpen.
Groetjes + veel knuffels Tamaartje

Anoniem zei

Hoi Ingrid en Rimko,

Leuk om jullie zo te volgen! heb net even alles zitten lezen, ik zit al te wachten op ons eerste msn gesprekje!
Zie dat het nu heul vruug is bij jullie, en wij gaan zo naar bed! haha raar toch he!
Nou iig veel plezier daar en ik volg jullie!

Groetjes X Suuz!

Anoniem zei

Hé vrinden,

Tof om te lezen dat jullie grote avontuur goed is begonnen. Wel vervelend dat jullie nog niet mogen werken. Geniet maar lekker van jullie vrijheid. Tot de next one.
Groet, Erwin

Anoniem zei

Hoi Ingrid en Rimko,

Gefeliciteerd met je verjaardag Ingrid!!!

Wat een mooie foto's! Fijn dat alles goed gaat.
En weet je al iets over je appartement? Zijn jullie nu nog lekker aan het "vakantievieren" of druk bezig met het vinden van werk?

Hele fijne verjaardag Ingrid, geniet ervan en tot snel.


groetjes Saskia

Anoniem zei

Lang zal ze leven, 2 violen en een trommel en mijn fluit :o)...Inkie, van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag daar in het verre al is die op het moment dat ik dit schrijf alweer bijna om ;o)Volgend jaar tril ik....hahahaha...tot snel weer XXXXX

Patje

Anoniem zei

Oh wat geweldig! Ik zat van de week nog te denken, hmmm ik ga op mijn eigen zitten en wat reizen enzo. En dan lees ik jullie verhaal, zie ik weer foto's en denk ik...ah nee ik wil ook verhuizen! haha maar goed, mocht het ooit zo ver zijn, dan weet ik bij wie ik moet aankloppen voor hulp ;)

Hopelijk zijn jullie beschikbaar (dus niet op werk ofzo of dat wij het weekend vol hebben, maar dat denk ik niet) als ik in Brisbane ben, want ik kom zeker te weten langs!

Laat maar weten wanneer jullie ons kunnen ontvangen ;) We komen aan op de 7de oktober en vliegen door naar Sydney op de 12de oktober. En tot nu toe hebben we maar 1 of 2 dingen echt gepland in Brisbane.

Echt super gaaf joh, ik blijf erbij LOL. Wakkert bij mij echt het vuur aan om toch ook te gaan verhuizen. Maar misschien eerst hier in de buurt maar vakanties vieren LOL.

xxx
Nathalie

Anoniem zei

hoi schatjes fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn!
En leuk om te lezen wat jullie al allemaal gedaan hebben de eerste 2 weken.
Wij hebben eerste repetitie gehad zonder Rimko wel raar hoor , maar het ging toch wel goed nu maar op naar eerste optreden zonder die knappe goede saxofonist!!!
Veel dikke kussen en knuffels voor jullie beide van mijxxxxxxxxxxxxxxx
Annemieke

Anoniem zei

He Ingrid,

Zoals beloofd ik volg jullie blog, wat leuk om te lezen dat alles goed is gegaaan! En wat een mooie foto´s snap helemaal dat jullie verliefd zijn op dat onmogelijk verre land.
Hopelijk gaat de komende tijd net zo super en vindt Rimko snel een baan!

Ik blijf jullie volgen,
ga vanaf volgende week het fort bij dce wel weer bewaken en hou je op de hoogte van vette roddels, haha
Groetjes Chantal.

Anoniem zei

Hey Inkey & Zimkey,

Gefeliciteerd met uwen verjaardag hè? Dagge une skon dagske het in Ouwe-Stralië hè ? Dagge moar veul kent ravotten duhn heul duhn dag hè? In dieèh skon natuuur, wittewel ?

Hey maar dat ziet er schoon uit daar, waar jullie geweest zijn! Echtwel!
Euhè ! Moet wel eerlijk zijn, het is net geen Berdorf hè? Eerlijk is eerlijk. :-)
Meer het kaliber Drunense duinen! :-D

Goede aktie van jullie om te moven, dit geeft mij echt een reden om te sparen en naar Australië af te reizen en jullie op te zoeken. Anders zou ik er waarschijnlijk nooit in mijn leven naar Austalië gegaan zijn. Nu moet ik wel ! :-)
Ik ben benieuwd naar de volgende aflevering van Inkey & Zimkey goïng down under! Alsof ik een soap volg! Ga zo door, maak ons gek! laat ons voelen wat we missen!
Groeten uit het donkere natte Nederland, Bert-Jan van der Burgt, je weet wel, die gast met dat eeuwige petje op z'n kop. (Mochten jullie mij gaan vergeten, dat heb je vaker met emigranten. ;-))
Doedels!!

Anoniem zei

van hart Ingrid met je verjaardag,en Rimko natuurlijk ook.Ontbijtje ziet er goed uit.
Vanmorgen ook al op je weblog geschreven,was alleen anders,en duidelijk niet aan gekomen.Hopelijk deze wel.Hou je taai,grt Gerda.

Anoniem zei

Hee Ingrid en Rimco,

Fijn te horen dat goed met jullie gaat. En nog gefeliciteerd met je verjaardag hè?? Leuk geweest??
En nou als de sodemieter een baantje gaan zoeken hoor. Ik heb niet voor Jan L zo'n aanbevelingsbrief geschreven !!
Jullie wonen daar wel lekker zeg. Alleen het uitzicht is wel jammer hè?? Hahaha
Ben benieuwd naar de volgende reeks foto's.

Dikke kus, Ingrid (en de rest van de club DCE)