Click for Brisbane, Queensland Forecast

woensdag 29 juni 2011

Mosaic and More

mijn "winkeltje "

Dit is dus de naam die ik heb bedacht. Het is simpel,precies wat het is; mosaic en meer.Het "more" staat b.v voor de lampjes die ik maak. Op de foto sta ik er helaas een beetje voor,maar het zijn dus gerecyclede sap of melk pakken waarin ik gaatjes heb geboord, wat een leuk licht effect geeft.Binnenkort hoort bij "more" ook de vlaggetjes,die ik nu alleen heb gebruikt voor mezelf als reclame. Maar deze wil ik ook graag gaan maken, voor verjaardagen,geboortes en andere feestdagen. Nu eerst ff sparen voor een naaimachine.

 Ik moest iets bedenken voor mijn visitekaartjes, er moet toch een naam boven staan als "bedrijfsnaam" en ook een "echt" e-maildres hebben. Je kunt toch nie aankomen met een skippy e-mail adres en volgens onze IT vriend Mark kan je ook niet aankomen met een hotmail adres. Een website zou er ook nog aan kunnen komen ( ooit ) want we hebben de naam alvast gekocht.
Bedrijfsnaam staat tussen aanhalingstekens, omdat het zo niet voelt. Komt misschien pas als ik er echt goed geld mee ga verdienen hahaha
Nu is het wel iets waar ik full-time mee bezig ben (ma-vrij van +/- 9 tot 5), maar het is toch meer een hobby die ik uit werk om er hopelijk geld mee te verdienen.
Een vaste baan krijgen lukt me gewoon niet. Terwijl ik de beslissing heb gemaakt om voor mezelf te gaan werken, hield en hou ik de vacatures wel in de gaten, maar tot nu toe heeft het niks opgeleverd.
Nu is the Sunshine Coast bekend om de banen tekort en heeft iedereen ( ook Ozzies zelf ) het er over dat het zo moeilijk is hier een baan te krijgen, nou dan kun je je wel voorstellen dat je als Nederlandse, zonder Australische werkervaring en ook niet meer de goedkoopste leeftijd heeft, je er dus bijna niet tussenkomt.

Ik vind het mozaiek maken erg leuk om te doen, en ik wordt er met de week vlotter ( werd tijd want ik moet toch wel een voller winkeltje krijgen hoor) en beter in.
Ik bedenk steeds nieuwe dingen, nu verwerk ik b.v meer stofjes in mijn projecten. Er is niet heel makkelijk aan verschillende kleuren tegels te komen vind ik zelf, maar gelukkig heb ik ook glas mozaiek ontdekt.
En heb ik met een Turks mannetje op de markt, die mooie gekleurde schalen en Turkse tegels verkoopt afgesproken dat ik de gesneuvelde ( mooi woord he.... ;o) Theo Maassen ) stukken krijg of koop voor een heel schappelijk geldbedrag.
Een vrouwtje hier in de buurt maakt mozaiek vooral met servies scherven, heel erg mooi. jammer dat ik dat idee dan niet na kan doen, want ze staat op dezelfde markt. Van haar koop ik de glas mozaiek, daarin zijn veel meer kleuren te krijgen. Helaas is het moeilijk mixen met gewone tegels vanwege het dikteverschil.
Wat ik maak is verschillend, eerst dacht ik, ik betegel alles wat ik kan krijgen bij de op-shops ( 2ehandse winkels die hier gelukkig in overvloed zijn! )
Ondertussen heb ik wel een redelijk assortimentje gecreëerd,maar vind ik het nu een beetje een allergaartje, dus zal ik me denk ik vooral gaan focussen op fotolijstjes, bloempotten, theelichtjes/kaarsen houders/onderzetters, spiegels en giftboxen/bewaardoosjes. Zelf vind ik het leukst om tafels en kastjes mooi te maken, daarin kan ik echt een ontwerp maken. Op een fotolijstje kan maar een kleine hoeveelheid tegeltjes natuurlijk maar die verkopen wel het makkelijkst want iedereen kan die wel gebruiken en worden makkelijk als kadootje gegeven.
Hier een paar van mijn favorieten:  (p.s niet namaken, want copyright! ;o)

kindertafeltje

oud kastje beplakt met Turkse tegels en spiegel,daarna geschilderd.Deze staat in huis,verkopen vinden we zonde!

fotolijstje divers manieren beplakt

schaaktafel




Elke woensdag sta ik op de populaire Eumundi markets ( www.eumundimarkets.com.au ) en ik heb nu pas een paar dagen achter de rug. Helaas vandaag niet want ik ben al dagen nogal grieperig en vorige week al last van mijn rug,dus weinig nieuws gemaakt, het gaat lekker ..... :o(
Hoe het verkooptechnisch gaat is dus nog moeilijk te zeggen. Tot nu toe lopen vooral de lampjes goed.(de reacties van de mensen zijn zo leuk!)
Mijn collega mozaiekster zegt dat ze wel ook dagen heeft dat ze niks verkoopt, maar dat ze het dan maar ziet als gratis reclame voor haar producten.
De bezoekers op woensdagen zijn vooral locals en wat ik hoor van iedereen is, dat de mensen je moeten leren kennen. Als ze eenmaal gezien hebben wat je hebt, dan komen ze terug. Dus eerst ff snuffelen en dan komen ze misschien voor dat kadootje of die leuke tafel terug.
De zaterdagen zijn ook populair,maar na lang nadenken hebben Rim en ik besloten dat onze weekenden samen meer waard zijn. Daarbij zeggen mijn collega verkopers op de markt,dat de zaterdagen nu slechter verkopen dan de woensdagen. De zaterdagen blijken meer kijkers dan kopers te trekken. Daarom voor mij alleen de woensdagen. Misschien ga ik wel naar een markt hier in de buurt die 2x per maand op een zondag is. Dan kunnen Rimko en ik nog steeds leuke weekendjes samen weg en toch ook markten doen.
Hoewel ik door de week dus altijd alleen ben, en me af en toe best wel eenzaam voel, en mijn vriendjes in NL mis, vind ik het op de markt wel heel leuk. De collega verkopers zijn allemaal erg aardig en geïnteresseerd en geven me veel goeie tips. Ze zijn ook heel open over wat ze verdienen op een dag,doen daar niet vaag over. Soms gaat het best slecht, ze zeggen dat het geen slechtere tijd is om te beginnen op de markt hahaha Maar ze bedoelen het positief, want het betekend dat het alleen maar beter kan worden. Tja, ook hier houden mensen hun hand op de knip, net als in de rest van de wereld is ook hier de financiële crisis te merken. 

Groetjes van ons uit het verre Australia

17 opmerkingen:

nicole zei

wat super leuk om te zien hoe het gaat met je winkeltje. echt mooie spulletjes. ik zal voor je duimen dat het goed gaat lopen. aan je creaties zal het iig niet liggen, die zijn super mooi !!
groetjes aan rim en have fun daar!!

groetjes je ex buufie

Anoniem zei

He Hallo
Wat ziet die kraam er leuk uit zo.
Dat gaat het wel worden,en je hebt ook leuke
spullen gemaakt.
Heb ook de foto's van jullie weekend gezien.
Wat is het toch een mooi land.
Mooiere foto's kun je nergens maken he.
geniet ervan
Dikke kus uit Zeelandia

Anoniem zei

jaja het ziet er leuk uit het winkeltje!

En de creaties ook goed gevonden!!
We hopen het beste voor jullie en geniet maar van jullie weekenden!!!
Doen wij ook op de camping!! en vanaf volgende week wordt het helemaal leuk de bruintjes komen 2 weken met tent tegenover ons staan!!!!Nou dikke knuffels xxxxxleifs Annemieke

Nathalie zei

wat gaaf Ingrid! Maar ik las dat je het moeilijk vond om met verschillende diktes te werken van tegels...kun je er dan geen 3D van maken? Ik weet het niet, beetje moeilijk zien van een afstandje en heb er ook geen ervaring mee, maar misschien lukt dat wel. Is misschien nog wel unieker dan wat er op de rest van de markt te vinden is :)

Het winkeltje zier er echt wel kei leuk uit hoor! Hou ons op de hoogte :_

Anoniem zei

Hey Hallo joe Ozzies vrom douwn onderd!

Misschien is het juist wel een idee om meer van die kastjes van Turkentegels te maken, zoals die ene waarvan jij en Rimko zonde vonden om te verkopen? Want die ziet er i.d.d. erg leuk uit. Zoiets is erg origineel, die vind je niet op de woonboulevards. En spulletjes die je zonde vind om te verkopen zijn juist voor andere ook meestal leuk om te hebben. En zo moet je het ook meestal bekijken.
En doen jullie ook genoeg flierefluiten? Genieten van elke beweging die je maakt, elke scheet je laat? Geniet van elke breeze in Auzzieland. En maak je je niet druk, een carriere zal ooit wel eens komen. Doe de groete aan je andere helft, Rimko. Heeft hij genoeg te doen op zijn werk? Het is zo winter bij jullie he, krijgt Auszie moessons te verwerken of valt dat wel mee? (niet zo als vorig jaar mag ik hopen?
Tot de volgende ronde zou ik zeggen.

Rimko en Ingrid zei

En van wie krijgt mijn andere helft de groetjes dan?
ik kan wel gokken,maar ik weet t niet zeker...of wil je graag anoniem blijven ;-)
Het is kei winter hier ja met binnen temperaturen van 14 gr! Brrrr.Moessons hebbe ze hier normaal gesproke nie,maar dat zullen we rond dec weer merken.
Kastjes verkopen zou heel leuk zijn,en iedereen vind m ook gaaf,maar om nou kastjes mee te zeulen naar n markt....da schiet nie echt op. Later (als ik eindelijk groot ben ;-) dan wil ik zoiets wel via mijn website verkopen,maar zo ver ben ik nog lange nie.
nou tot de vlg ronde meneer of mevrouw...? :-)

Anoniem zei

Ik ben die anonieme in ieder geval niet ;o)...ik ben gewoon Patje uit Eindhovuhhhh
Ge het een leuk winkeltje hoor, ik vind die "spiegelkast" wel gaaf :o)Is die op te sturen voor weinig ?
Niet te hard werken daar ( doe ik hier ook niet ) en tot een volgende ontmoeting waar dan ook ;o)

Dikke kus XXXXXXXXXXXXXX

Anoniem zei

Had ik dat er niet bijgezet??? RrraaaRrr!!! Groetjes van De Bert-Jan van der Burgt uit Eindhoven, Brabant in Nederland: 5'28 graden oosterlengte bij 51'25 graden noorderbreedte, omdenabijdesalnietteminindiekoers, en plusminus +-25 meter boven het nieuw amsterdams pijl oftewel zeespiegel. ;-)

Rimko en Ingrid zei

Hihihi ik heb gewonnen!Ik dacht al dat jij t was Bertje,maar Rimko dacht t niet,die dacht aan een vrouw,t zal je handschrift wel zijn ;-)
maar ik twijfelde tussen onze 2 trouwste mannelijke collumnisten,jij en Patje.
Patje,ik denk dat t best erg duur is om op te sturen....en dan moet jij eerst heel veel van dat mooi verppakkings materiaal opsturen, je weet wel,die luchtkussentjes :-)
p.s Bertje,nou weet iedereen je te wonen he....pas maar op ;-)

Anoniem zei

hoi Ingrid hier een kort berichtje uit knegsel wat een leuk winkeltje heb je daar.ik hoop dat de verkoop ook lekker loopt. maar wat lees ik nou ga je echt een naaimachine kopen of koop je zo,n handnaaimachine dat je ook mee op vakantie kunt nemen. groetjes tante Ine.

Rimko en Ingrid zei

Ha tanteke,ik heb je net n mailtje gestuurd.
ja das gek he,ikke en een naaimachine! Hihihi maar ik ga niet te moeilijke dingen maken.Voor de rest die niet mijn mailtje hebben gehad;
Missschien hebik er binnenkort eentje,van een gulle gevert :-)
Ondertussen heb ik al goed verkocht,mijn pronkstukken, de tafeltjes zijn al verkocht,dus t geld stroomt nu binnen! Hopen dat het zo goed blijft gaan. Nu moet ik dus eigenlijk flink aan de slag met knutseleen maar dat wordt ff wat minder deze weken want ik ga lekker mijn vriendinnetjes,die op bezoek komen,Australie laten zien!

Anoniem zei

He Ingrid en Rimko,

Als Patje uit Eindhoven dat kastje niet meer wil hebben, dan willen wij ´m wel!!!!! Dat heb je echt super gaaf gemaakt. Ook leuk dat je eindelijk werk/hobby gevonden hebt. Kun je de tijd een beetje doorkomen, terwijl Rim is werken.
Enne..... dat winkeltje op de achtergrond staat je goed, dus ga ervoor!!!!!!!!!!!!

Heel veel groetjes Frank, Sonja & de Kids

Anoniem zei

Em wie zijn die vriendinnen? ken ik die? grt.BJ

Rimko en Ingrid zei

Ja die ken jij wel....Babette en Mijs!
Frank&Sonja, ik zou zeggen,kijken wie het hoogste bied haha enne de verzendkosten komen er ook nog bij he ;-)

Anoniem zei

Da's leuk! Ga je door heel Australië met ze, van Darwin tot Perth & van Alice Springs tot Great Barrier Reef? etc? En Rimco? Laat je hem thuis?
Doe ze maar de groeten van me, die heb ik ook al een jaar niet meer gezien, sinds jullie vertrek op schiphol, viel er een leuke en gezellige groep uit elkaar. ;-( Grt.v. BJ.

Rimko en Ingrid zei

Oh das lief gezegd Bertje... Ja we hadden graag onze leuke groep meegenomen...zucht...tja,die afstand he. :-( Zou allemaal makkelijker zijn als Australie op Berdorf afstand lag!
Je krijgt de groetjes terug,enne nee we kunnen helaas niet ver met ze gaan reizen. We mailen je gauw meer,dan buurten we verder :-)

Anoniem zei

Hoezo, we komen ´m gewoon ooit een keer ophalen of jullie nemen ´m mee naar Nederland, zodra jullie een keer in het zonnige landje op vakantie gaan!!

xxx Sonja