Click for Brisbane, Queensland Forecast

maandag 22 november 2010

Hoe hou ik me bezig?

Nou krijg ik natuurlijk, na 3 maanden in Australie nogal eens de vraag of ik al werk heb....
Euh.... nope!
Maar dat vind ik best jammer. Ben wel al een tijdje druk met zoeken en dingen regelen en ik wilde het eigenlijk pas vertellen als ik echt aan de slag zou zijn, maar ik zal jullie ff op de hoogte brengen :

- Zoals iedere goede emigrant ;o)  ga ook ik waarschijnlijk taxi rijden.
Hoewel ik ervaring heb, is het hier in Australie toch een beetje anders.
In NL moet je tegenwoordig ook een vergunning hebben ( was destijds niet nodig toen ik bij Hotax begon ) en dat is hier niet anders. Maar omdat we in Queensland wonen betekend het ook nog eens dat alles veel langer duurt voor iets geregeld is. Dit is het Spanje van Australie.... manana.
Eerst krijg je een soort training ( lees gezellig ouwehoeren over het wel en wee van taxichauffeur zijn )  bij het taxibedrijf zelf, en moet je 2 dagen mee gaan met een ervaren chauffeur om de meter en het computer systeem waarop je de ritjes door krijgt te leren kennen.
Dan moet je tussendoor bij de overheid je vergunning aanvragen. Die, werd me al meteen verteld door de taxi trainer, afgewezen zou worden omdat ik nog geen jaar mijn Queenslands rijbewijs heb.
Was geen probleem, daar hadden ze vaker mee te maken gehad, hij zou dan tegen de afwijzing ingaan en komt allemaal voor mekaar.
Dusssss zitten we dan nog steeds op te wachten! Toch al wel zo'n dik maandje.
Hoewel ik het leuk zou vinden om weer op de weg te zitten ( neeej, niet letterlijk... ) zal ik dat werk toch als tijdelijk zien. Tot ik iets beters vind. Vooral omdat je hier als taxichauffeur niet in dienst bent, maar als zelfstandige werkt. Dus altijd een verrassing wat je die week verdiend, geen pensioenopbouw, geen ziekte/vakantiedagen en het gezeik van je eigen administratie/belastingen regelen.

- Wat het betere werk betreft zal dat medisch receptioniste worden.
Er zijn best vaak vacature's dus dat zal uiteindelijk moeten lukken. Ik heb nog geen sollicitatie gedaan, wel al CV's rond gestrooid. Maar omdat ik mijn Engels wil verbeteren en wil uitvogelen wat dit beroep hier precies inhoud heb ik express nog niet gereageerd op vacatures.
Via via ben ik bij een vrouwtje terecht gekomen die cursussen geeft aan medisch receptionisten.
Bij haar ben ik vorige week geweest om kennis te maken met de computer programma's die ze hier gebruiken. Dit was erg nuttig!! Ik heb zelfs een certificaat gekregen voor de programma training van 2 uur.
De programma's zijn zo moeilijk niet, maar de info die ik van het vrouwtje kreeg was zeer de moeite waard. Ze heeft me heel veel materiaal meegegeven waar ik mee aan de slag kan.
Het is eigenlijk gewoon een hele medisch receptioniste cursus! En deze boekwerken en cd's gaan me dus meer helpen dan ik had gehoopt. Het zal me wel wat tijd kosten om het allemaal te leren maar het is wel interessant en de moeite waard.

- Ondertussen..... ben ik ook nog wel nuttig bezig. ( buiten het sporten, strand hangen, mailen, huishouden etc etc :o)
Ik doe namelijk vrijwilligers werk bij een organisatie genaamd Meals on Wheels.
Jullie kennen het waarschijnlijk als tafeltje dekje.
Ze waren blij dat ik binnen kwam lopen, zit 3 straten bij ons vandaan, om te vragen of ik iets kon doen voor ze, want ze hebben vrijwilligers te kort.
Ik ben de assistente ;o) van de chauffeur die langs de huizen rijd waar mensen wonen die recht hebben op de maaltijden. Het zijn meestal ouderen of gehandicapten. Best grappig werk want je ontmoet nieuwe mensen, je ziet wat van de omgeving, ik kom op plaatsten die ik nog niet ken ( handig voor het taxi rijden straks ).
Zo zie ik hoe mensen hier in Australie wonen en kan ik mijn Engels weer wat oefenen. Van sommige chauffeurs mag ik niet te lang buurten want we moeten door.... anders worden de maaltjes van de volgende koud. Ze krijgen een voorgerecht, hoofdmaaltijd ( altijd met vlees, want Australiers zijn ontzettende vlees freaks ) een toetje ( vaak soort cake, pudding kennen ze hier niet ) en een sapje.
Dus, hun blij dat ik ze help, ik blij dat ik wat nuttigs kan doen op 'n dag.

En nou maar hopen dat ik snel wat centen kan gaan verdienen want ik wil shoppen!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

he aussies (HIHI) weet niet of ik het goed schrijf, weer leesstof en hoe het met jullie (jouw Ingrid) vergaat om werk te zoeken.
Je moet er inderdaad wel steeds veel voor doen maar daar doe je dan alleen maar weer ervaring mee op.
Ook leuk van je vrijwilligerswerk toch onder de mensen en weer die ervaring......
Wordt het al beter met het weer? hier alleen maar kouder en natter maar wel gezellige tijd speculaas en warme chocomelk met slagroom!!!!!!!!!! nou tot snel weerxxxx van mij voor jullie
annemieke

Anoniem zei

Die Annemieke is goed bezig ;o)
Dikke kus mij...ook uit Eindhoven
Drager van een mooie jas
Bezitter van een mooi foldertje

Anoniem zei

Hoi ingkie en rimmy,
't komt toch vanzelf goed met dat werk zoeken. Hopelijk krijg je het snel voor elkaar. Succes ermee.
Groetjes vanuit Klein Antwerpen ('t carnaval seizoen is weer begonnen). Tamaartje

Rimko en Ingrid zei

@ Annemiek : of het hier al beter weer wordt? Het is alleen maar goed weer! Hahaha het word nu nog heter omdat we de zomer in gaan nu. Dus warme choco en speculaas missen we niet.... die stuurt Patje gewoon op :oP

@ Patje : dat foldertje deed t m he.En dat was het enige wat niks had gekost.. zie je maar hoe makkelijk je iemand blij kunt maken he. :o)
Hoe vonden jullie die choco-honing reep, Crunchie?

@ Tamaartje : is die gekkigheid weer begonnen? 11 van de 11e zeker? Weer een reden erbij waarom ik blij ben dat ik hier zit! hihihihi

Anoniem zei

hoi rim en ing
mooie blog,ziet er goed uit daar.ik las dat jullie het goed naar je zin hebben.ing ik hoop dat je snel werk vind want vrijwilligers werk ( hoe goed ook,respect hiervoor)levert niks op vooral niet om te shoppen ha ha en snappietoeter nog harder werken dan hier dat kan toch niet mooi man dat je zo snel werk heb gevonden wel fijn voor je dat je iemand heb die de weg weet(ing taxi)ha ha nou gr en tot de volgende keer gr frank/sonja

Anoniem zei

Hey Inkie & Dinkie!
Het gaat jullie goed zo te zien he?
Fijn zo'n 4x4 bak! Ik zit al vast met de ochtend
dauw in het gras. :-) Ik zou er maar geen zorgen van maken dat het werk zoeken niet zo vlot, Heb ik ook last van. Cabinet Rutte gaat volledig bezuinigen op kunst & cultuur. Entreekaartjes worden verhoogt met 19% btw. En de subsidies worden door de plee gespoeld. Lache! Ik hoop dat de Effenaar dan failliet draait! Ik mijn baan kwijt, hullie dan maar alles kwijt! Hebben mijn e-mails naar Rutte & Geert toch nog nut gehad betreffende hoe ze met hun subsidies omgaan. Gratis feestjes en vakanties op kosten van de belastingbetaler is nu verleden tijd hoop ik. En extra subsidie om zogenaamd personeel op te leiden, die ze gewoon in hun zakken stoppen, zal ze pijn doen. Owjah, da's waar ook; is je vorige baantje bij het dianostisch centrum nog vrij? Zou wel iets voor mij kunnen zijn? Medisch receptionist?
Je bandje The Satoric Dwarfs gaan a.s. zondag weer optreden in Ruigoord te Amsterdam, ik ben benieuwd. Ik zal kijken of ik er foto's van kan opsturen. Heb je m'n foto van j.l. ontvangen? Ik had er 1 toegevoegt bij m'n laatste mail.
Groetjes uit Eindhoven, Bert-Jan

Anoniem zei

ha vrijwilligster,mooi werk.
Net wat je al zelf zei ,doe je veel kennis op ,op veel manieren.Hier ligt al een pak sneeuw,en ja hoor ,onderuit gegaan,op weg naar het sporten.Maar om gekeerd,naar huis gelopen,met een scheef stuur.Ik zal wel lekker een blauwe bovenbeen krijgen,hopelijk heb ik de spieren weer meteen een beetje warm gelopen,niet te veel spierpijn zal overhouden.
Zondag is het avondje van Sinterklaas bij je kleine vriendin,we zullen je daar missen,grt oma van je kl en mama van je grote vriendin.

Rimko en Ingrid zei

Jeetje Gerda, doe je een beetje voorzichtig? Je bent geen 18 meer he! Jullie Babs wist er nog niet eens van, dat je gevallen was.
Ja, ik heb vandaag mijn grote en kleine vriendinnetje gesproken. Eerst belde Babs, we hebben echt lekker lang gebuurt, en toen een paar uur later belde mijn kleine grote vriendinnetje, helemaal uit haar eigen. Dat was echt grappig. Ze vroeg of Rimko en ik nu gauw kwamen om met haar een sneeuwpop te komen maken.... ahhh...ik zou wel willen. Wat een poepie toch he!

@ Bertje : ja we hadden die ene foto ontvangen. Stuur maar meer door als je wilt, is altijd leuk. We mailen je gauw weer.
p.s helaas heb ik voor mijn vertrek al een nieuwe ingeleerd voor mijn baan bij het Diagnostiek Voor U ( zo heet t voort ), dus je bent te laat jonge....