Click for Brisbane, Queensland Forecast

maandag 8 november 2010

Weekendje Fraser Island

We hebben weer een heel leuk weekendje achter de rug! Nu hebben we die wel vaker maar deze is zeker de moeite om op ons blog te zetten.

Met Marijn, Stefan, Teun en Nienke zijn we zaterdagochtend (heel vroeg voor ons doen,om 5.45) naar Fraser Island gegaan.Dit ligt op 2 uurtjes rijden ten noorden van ons. Het is het grootste zand eiland ter wereld. Zo'n 124 km lang en +/- 15 km breed. Niet dat het alleen maar zand is,het staat vol met tropisch regenwoud en meertjes.

Grotere kaart weergeven
Onderweg naar Fraser zagen we wilde paarden met veulentjes terwijl de Rolling Stones met "wild horses" uit onze radio kwam....wat een timing!
Teun en Nienke hebben geen 4WD dus die reden gezellig mee. Zonder 4x4 kom je niet ver op Fraser, sterker nog, je mag alleen met een 4 Weel Drive het eiland op. Fraser was ook een van de redenen waarom we onze auto gekocht hebben.
Rim en ik hadden nog niet eerder zelf gereden op Fraser, dus volgde we Stefan's auto, die heeft net ff iets meer ervaring. Kwam af en toe goed uit als Stefan een kuil of bult beetje te laat zag.... dan zagen we hun auto stuiteren en wisten wij dat we ff moesten afremmen hahaha
We hadden geluk met het weer ( eigenlijk altijd de laatste weken maar ze hadden regen voorspeld, die is gelukkig pas vandaag, maandag gekomen! )
Het enige jammere ( ja,goed Nederlands he! ) was dat we maar 2 daagjes hadden, 1 overnachting. Daar maken we de volgende keer in ieder geval 2 nachtjes/ 3 daagjes van. Zo handig dat we dit gebied in onze "achtertuin" hebben liggen!Kunnen we snel weer een keertje doen. Lucky Bastards that we are :o)

Hier een paar Fraser foto's om een idee te krijgen hoe het er uit ziet. De leukste/mooiste foto's komen later, want Nienke heeft hele mooie foto's gemaakt, zo gauw ik die heb zet ik een hele zooi op ons blog.Waarschijnlijk in de rechter balk,dus in de gaten houden zou ik zo zeggen!
Vol geladen wagentjes, nu nog schoon...
De "snelweg/landingsbaan"; het strand waar je 80 mag en soms moet uitwijken voor een vliegtuig die wil landen.
Het binnenland; zand en regenwoud.
Zo is ie stoer : vuil!
Wandelingetje op weg naar een van de leuke meertjes; Lake Wabby om ff af te koelen, bodyboardend vanaf de hoge duin te glijden en een vis (meerval)  proberen te vangen.... de techniek was om de meerval te omsingelen en dan de kant op te jagen. Was toch bijna gelukt! Maar Teun hielp de vis en saboteerde ons ;o) Foto's daarvan volgen... 
Vanuit Indian Head hebben we deze keer helaas geen walvissen,haaien of dolfijnen gezien. Maar blijft een mooi uitzichtpunt.
Meneer of mevrouw schilpad was aangespoeld.
Die roesthoop ligt er nog steeds. Maheno wreck. Maar nu met Rim en in de zon, ziet ie er toch beter uit als 4 jaar geleden.
Onze fijne slaapplek in de duinen. In onze tent, voor Stefans auto, lagen we s'nachts naar de sterren te kijken door ons tent raampje.... heerlijk in slaap vallen met de ruisende zee achter ons.
Yes! Ik heb een keer een dingo op de foto! S'nachts hebben we er ook een gezien, niet verwacht dat we er overdag weer een zouden zien.
Nienke heeft geen schrik! Er wordt gezegd om uit te kijken met die wilde honden,maar deze was wel relaxt.
Teun is daar in tegen wel bang!hahaha watje!!
Dit is Teun's enge beest! Een Lace Monitor lizard thingy. Hardstikke lief liep ie rond op de picknick plaats.
Thanks guys voor het gezellige weekend, ik heb KEI genoten en gelachen met jullie!
De kei is voor Nienke.... die stiekum ons Brabantse taaltje al overneemt, en daar niet trots op is hihihihi
Even voor de lezers in Nederland : Nienke is Amsterdamse, Teun heeft ook het Amsterdamse taaltje hoewel afkomstig uit het oosten en ons ook wat nieuwe woorden geleerd ( ff een nekje leggen, stoked, leipe shit etc etc ) Stefan is ook Brabo en Marijn komt uit Utrecht en die praat alles door elkaar :o)

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Indiana Jonessen,

Gaaf filmpje hoor en dat met Ilse op de achtergrond :o)
Maar een echte survivaller rijdt echt wel door de zee hoor en niet alleen door de rooie zee ;o)
Waren jullie vast gaan kijken waar Sinterklaas zijn boot kon laten aanmeren ?
En ik zie wel dat ik best zittend in die auto kan rijden hoor :o)

Dikke kus vanaf Phantasy Island
Patje ( van Patricia...hahahaha ) XXXXXXXXXX

Nien zei

Haha stelletje leipo's! Classic verhaaltje en filmpje... Net op het spannende moment door het water cruisen. Wij vonden het ook KEI leuk (AAAHHHH Hou je bek! Of maak hem schoon :-) whatever)... En de favoriete cd van Ilse op de achtergrond, speciaal voor Mr. Bunnings haha.

Rimko en Ingrid zei

Whahaha kijk dat bedoel ik nou, die achterlijke Amsterdammers! Echt wel dat jullie over een maandje voortaan altijd KEI zeggen. Enne, schiet eens op met die foto's anders geen frietjes vrijdag he ;oP
"vertaling van mr Bunnings" voor de Nederlanders : de Bunnings is hier de hardware store, zoals de Gamma in NL, en Rimko is mr "Gamma" vanwege zijn ijzerwinkel in zijn linkeroor.... gheghe gnagna

Anoniem zei

nu,we hebben je verslag weer gezien,mensen kom je daar dus niet veel tegen zo too see.
Zou iets voor mijn schoonzoon zijn crossen op het strand en voor mijn kleindochter ook wel.
Wij hebben weer lekker de verwarming aan,warme chocomel met grote speculaas,hmmm heerlijk.
Gemeen hé.Hebben ze daar lekkere fritte me mayo?Wat is jullie kaan patroon daar,veel hollands potje,je zal dat daar toch ook wel in de winkel kunen kopen of veel kangeroetjes?grt Gerda.

Anoniem zei

Sjezus zeg, er is echt niks te doen daar, en alles ziet er saai uit. Zelfs die leguaan is grijs met stippels hahaha Nee dan hier in NL ! altijd genopeg plassen om doorheen te rijden, zand in overvloed (*alle wegen liggen open hiero) en lekkere temperaturen voor warme coco. Nee als we langs komen mogen jullie ons drieen fijn mee nemen naar Frazer Island! supervet! Nou ff een update'tje : het draaien van de BEEB is niet gelukt.... dus het wordt Ziekenhouse. Laat nog ff morgen of overmorgen weten als het parcel bij jullie is afgeleverd. Heel veel groetjes van Erwin, de Sint en de BEEB. xxxxxxxxxxxxxxxxjes

Rimko en Ingrid zei

Stoute Beeb!Niet leuk he.Ik hoop dat ze zich nog bedenkt.Zeg maar dat tante Ingkie heeft gezegd dat ze moet draaien.Voor straf magt ie niet mee naar Fraser.... das ook niet goed voor da kleine hoofdje, die krijgt meteen een wiplash joh.

@ Patje, kom maar langs om te proberen of je achter het stuur past! :o)
p.s jammer dat je niet vanaf een uur of 3 werkt, dan zouden we vaker kunnen MSN-en.Nu zit ik s'morgens ooit te kijken maar er is niemand op MSN, raar he?

Anoniem zei

Ja siecher ik praat everything through eachother! Maar ik heb wel genoten op Fraser!
Heel gezellig, vooral het vissen vangen en de gezellige klets. Jammer dat we geen slangen hebben gezien, was niet echt een beestachtig weekend, behalve de dingo's, iguanna's and bushrats. Volgende keer gaan we langer, dan kunnen we lekker spelletjes doen bij de tent in de gazebo, vinden Teun en Nienke leuk! Hahaha! En kampvuurtje stoken en marsmallows roosteren.

Tot morgen...lekker zumba-en!
X Marijn

Marijn en Stefan zei

hey gast,
Ja als die westerlingen onze taal over nemen moeten wij maar wat van hun gaan gebruiken he;)

Was zeker weer een geslaagd weekend. Wat een stoere bak rijdt er trouwens voor jullie!!! haha. Die had de timing tenminste wel goed om om die rotsen te rijden! gnagna.

Wanneer gaan we weer? (als ik klaar ben met mijn wasserette heb ik weer tijd)
Mzzl,
Stefan

eef zei

g'day mate.
echt super! in de boekjes had ik al wel gelezen dat fraser island mooi moest zijn maar nu met de foto's en zeker filmpje. word het echt een tussenstop. ken ik ook alvast jullie als chauf boeken?
groetjes Eef

Anoniem zei

Hallo,
Leuk om jullie blog te zien. Ik hoop dat het goed met jullie gaat en dat jullie social netwerk in verwegistan al wat aan het groeien is. Toen ik vandaag bij de" Bio" stond en naar dat takke weer buiten keek, dacht ik: nu ga ik mailen naar Ingrid! Hoe zou ze het hebben?!
Groetjes uit het DCE (Oh nee, mag ik niet meer zeggen, maar doe het toch),

Ilone, van de echoscopie, maar dat weet je toch nog wel toch?
Doei!

Anoniem zei

he luitjes echt vet cool daar!!
Ik ga snel uitvogelen voor de msn hoe dat moet heb 22 en 23 november nachtdienst misschien dat we dan kunen chatten ing en ziggy, maar ik en techniek wil niet altijd lukken maar ga eerst een keer proef draaien hoort nog van me...
dikke kus Annemieke